KОМУНАЛНА ПОЛИЦИЈА БЕОГРАДА- ГИНИСОВИ РЕКОРДЕРИ У КАТЕГОРИЈИ НЕРАДА
Да се прво подсетимо како то беху основане комуналне полиције у неким градовима?
У јуну 2009. године сам за градски сајт ДСС, написао један текст о Закону о комуналној полицији. У њему сам изнео велике примедбе на текст тог Закона. Указао сам на следеће чињенице.
Министарство за државну управу и локалну самоуправу, на чијем је челу чувени манекен шампона, Милан Марковић, је још 5. децембра 2008. започело „јавну расправу“ о Нацрту тог закона. Додуше, „јавна расправа“ и није била баш толико јавна, јер већина заинтересованих страна (грађани, опозиционе странке, градски одборници) није могла у њој да учествује због тога што је министарство симулирало јавну расправу, омогућивши само подобнима да у њој учествују. Ни нацрт, ни предлог тог закона нису били доступни јер их није било на сајту министарства а ни Владе, до петка, 22. маја. Двадесет првог маја 2009. године, Влада је усвојила предлог овог Закона. За сво то време Скупштина града Београда није на адекватан начин била обавештена о том Закону, који се највише тиче управо града Београда, нити је била упозната са његовим садржајем. Пошто сам градски одборник, у име одборничке групе ДСС, још у фебруару 2009.године, сам предложио да Скупштина града Београда у дневни ред уврсти тачку: „Информација о Закону о комуналној полицији“, али је владајућа већина, без образложења, одбацила тај предлог. Двадесет шестог маја 2009. године сам обновио тај предлог, али је владајућа већина то опет одбила.
Због чега је ДСС тражила да се расправља о Закону о комуналној полицији? Прво, тај Закон је веома важан за град Београд у целини, и за грађане и за градску управу. Друго, у буџету града за 2009. годину нису постојала средства за ту намену (а потврдило се моје предвиђање да их неће бити ни у буџету за 2010. и за 2011. годину). Треће, после увида у текст Предлога закона (који овом приликом нећу детаљно разматрати), односно, образложења Закона, неке ствари су постале јасне. Прва слабост Закона је што се односи само на градове а не и на општине (општине ван градова, не могу имати комуналну полицију). Међутим, суштинска слабост се не налази у самом тексту Закона већ у његовом образложењу (образложење није интегрални део закона и када се закон објави у Службеном листу, објављује се без образложења), на последњој страни у последњем поглављу, поглављу IV, које ћу цитирати: „Средства потребна за спровођење овог закона“. За спровођење овог закона нису потребна додатна средства у буџету Републике Србије. У буџетима градова и града Београда потребно је, међутим, обезбедити додатна средства за образовање и почетак рада комуналне полиције, укључујући и средства за набавку униформе, ознака и опреме за рад, као и за оспособљавање и усавршавање комуналних полицијаца. Износ тих средстава зависиће првенствено од опредељења градова и града Београда у погледу броја људства комуналне полиције. С друге стране, од увођења комуналне полиције могу се очекивати увећани буџетски приходи од наплата новчаних казни за прекршаје, као и непосредни позитивни ефекти у виду буџетских уштеда који се могу постићи ефикасним деловањем комуналне полиције. Уз то, комунална полиција треба да допринесе бољој заштити људи и имовине у градовима.
Из овог кључног дела образложења може се закључити следеће:
Да је Закон о комуналној полицији необавезан јер формирање комуналне полиције везује за постојање, односно, непостојање средстава за његово спровођење.
Тврдње, из другог дела поглавља IV, које се тичу увећаних буџетских прихода и уштеда, те заштите људи и имовине, су потпуно произвољне и неутемељене (што је потврђено на делу, пола године пошто су комуналне полиције почеле свој „рад“ у неким градовима)
Закон о комуналној полицији је усвојен у јулу 2009. године. Комуналне полиције у неким градовима су почеле да „раде“ тек крајем 2010. године а у неким градовима тек у првом тромесечју 2011. године. У неким градовима нема новца за ту намену, па нема ни комуналне полиције. То све није омело режим да бомбастичним и гламурозним маркетиншким манифестацијама најављује рад комуналних полиција. Десетог новембра 2010. године у Народној скупштини је одржана само једна од промоција комуналне полиције. Догађају су присуствовали Тадић, Дачић, Ђилас, ресорни министар Марковић, поједини градоначелници из унутрашњости и многобројни други званичници. Председник Тадић је тада изјавио „да комунални полицајци, као и држава коју представљају, морају бити одлучни, праведни, али и строги према онима који крше прописе“. Данас знамо да председника нису послушали. Тадић је још рекао:“ Поштовани комунални полицајци, већ у првим данима вашег посла градите ауторитет и кредибилитет ове службе, тако да од вас зависи (ово му је шапнуо Чеда) у којој ће мери грађани уважавати вашу реч. Очекујем да ћете ви променити изглед градова, да ћемо заједно на крају нашег посла променити изглед Србије (опет му се јавио Чеда како је чистећи Србију упрљао руке), да ћемо је учинити уреднијом и боље организованом“. Ни за ове речи председника нико није дао ни пет пара, данас то знамо из праксе комуналне полиције у Београду. Тај, који је бог и батина у Београду, и који не ферма председника (можда зато што зна да му је сигурни наследник?), Драган Ђилас је тада рекао:“Идеја је да грађани Београда али и других градова Србије, послушају сугестије комуналних полицајаца (идеја је пукла!), угледају се на њих (то је успело-нико ништа не ради) и не праве комунални неред (и ова идеја је пропала). Потребно је да наши суграђани науче како да шетају кућне љубимце (као да је то примарни комунални проблем), где може да се паркира аутомобил (исто), а где то није дозвољено, и да на крају сви живимо у уређеном граду“. Видимо да нису послушали ни Ђиласа, као што ни он сам себе није послушао.
Комунална полиција Града Београда је почела са радом у новембру 2010. године.
У Буџету града за 2011. ставке „Комунална полиција“ нема (исто важи и за 2010. годину). И поред тога град је на непознат начин успео да одвоји неколико милиона евра за рад комуналне полиције у 2010. и 2011. години. Тачан износ је тајна. У Секретаријату за финансије кажу да Комунална полиција не спада у кориснике буџета. У том Секретаријату нису могли да ми пруже информацију колико средстава Град Београд одваја за рад Комуналне полиције. Ту информацију није могао да ми пружи ни заменик Начелника КП. Познато је да је за потребе Комуналне полиције Београда адаптирана зграда у Мекензијевој улици, која је потпуно и опремљена. Београд има 107 комуналних полицајаца али у самој служби ради још низ запослених у оперативном центру, у четири одељења, тако да тренутно има око 140 запослених који примају плате. Предвиђено је да Београд има укупно 330 комуналних полицајаца (хајде да се кладимо и безобразно претпоставимо да су већина комуналних полицајаца чланови владајућих странака). Комунална полиција је опремљена и возилима и средствима везе. Стога је јасно да је Град Београд одвојио значајна средства за рад КП. Међутим, мени као одборнику није било могуће да на редован начин дођем до информације колико је средстава Град Београд предвидео за рад КП у 2011. години.
Медији су 25. марта пренели хвалисаву информацију, коју је пласирао град Београд, о пет месеци рада КП из које су се могли извући само катастрофални показатељи о раду КП, односно подаци о запањујућој неефикасности КП, што онда подразумева неоправданост огромних улагања у ову службу. У тој информацији објављеној нпр. на РТС-у, Комунална полиција се хвали да је за 5 месеци, за 150 дана, преко 100 комуналних полицајаца поднело (дакле за укупно 15000 радних дана, односно за 120000 радних сати), укупно 300 захтева за прекршајни поступак, и наплатило 150 казни у граду од 2 милиона становника. Ово су подаци за Гинисову књигу рекорда, овај пут рекорда у нераду и неефикасности. Рачуница је поразна. Један полицајац је за пет месеци рада, просечно поднео 3 захтева за прекршајни поступак и наплатио 1,5 казну! Дакле, једном Комуналном полицајцу је требало 50 дана рада да поднесе 1 захтев судији за прекршаје и 100 дана рада да наплати 1 мандатну казну! Односно, свих 100 полицајаца заједно, је сваки дан подносило по 2 прекршајне пријаве и наплатило 1 мандатну казну! Понављам, у граду од 2 милиона становника. Какав је то „учинак“. Какав је то „тежак“ рад. Овакав рад КП представља подстрек комуналном хаосу и нереду.
Град Београд је, да поновим, 2010. године уложио и уложиће у овој години барем неколико милиона евра новца пореских обвезника, грађана, у НЕРАД Комуналне полиције. А почетак „рада“ комуналних полиција је маркетиншки тако бомбастично најављиван од стране припадника ДС и режима. Сетимо се сада како празно звуче речи министра Марковића, из образложења Закона о комуналној полицији,“С друге стране, од увођења комуналне полиције могу се очекивати увећани буџетски приходи од наплата новчаних казни за прекршаје, као и непосредни позитивни ефекти у виду буџетских уштеда који се могу постићи ефикасним деловањем комуналне полиције“ и празних речи Тадића и Ђиласа о одлучности, строгости, новом изгледу градова, о уредној Србији, животу у уређеним градовима итд. Очигледно је комуналној полицији Београда и других градова дат потпуно супротан налог. Да не врше своју дужност, да не раде свој посао, да не уводе комунални ред, да не буду строги и одлучни, да симулирају рад, да служе само маркетингу и рекламерству.
Због чега је режим дао такав налог? Због тога што су избори близу, што режим жели да на накарадни и контрапродуктиван начин штити некакав лажни социјални мир. Последица тога јесте и биће, нарастање комуналног хаоса и беспотребно бацање новца за рад КП, чијих сто полицајаца, сваког дана, ванљудским напорима, успе да поднесе 2 прекршајне пријаве и наплати једну мандатну казну, у двомилионском велеграду. Па шта раде по цео дан? По мојој процени а ту област познајем, из шеснаестогодишњег искуства у локалној самоуправи, сваки од сто полицајаца може и треба, дневно да напише бар 10 прекршајних пријава и да наплати неколико мандатних казни. Дакле, уместо 1000 прекршајних пријава и бар 200 мандатних казни, дневно, имамо 2 пријаве и 1 казну. Јасно је да КП Београда ради на нивоу мањем од пола процента ефикасности. То значи да Комунална полиција Београда више од 99% не ради а ради мање од 1%.Такав им је и учинак. Па, боље од целе комуналне полиције Београда, ради стара комунална инспекција било које општине у Београду, са просечно 5 до 10 комуналних инспектора. То је пример стварности Београда а не Ђиласова и Тадићева виртуелна тв реалност и потемкинова села.
Због свега што сам навео о раду Комуналне полиције Београда, у име одборничке групе ДСС, Скупштини Града Београда, која треба да се састане у понедељак 11. априла, сам предложио да се у дневни ред 31. седнице, уврсти тачка која гласи: „Извештај о раду комуналне полиције“. Имајући у виду досадашње трогодишње искуство са градским режимом, извесно је да ће владајућа већина, без образложења одбити овај предлог.
Нема коментара:
Постави коментар