"У СНУ"
Дечак се сећа. Дечак је тужан. Дечак тражи очи.
Дечак види зелено. Шта ће дечак сањати?
Хајде да се ноћас сретнемо. У сну.
Узећемо се за руке и летети.
Девојчица и дечак ће уронити у плави океан снова.
Изаћи ће чисти и невини и грејати се на зрацима сунца сна.

На белом камену поред воде и биља смешиће се и гледати.
Дечак ће рећи : Ја видим. Девојчица ће рећи : Ја осећам.
Заједно ће рећи : Ја сам ти, ми смо једно.
У сну


СВЕТИ СИНОД ГРЧКЕ ПРАВОСЛАВНЕ ЦРКВЕ НАРОДУ
Архијереји Грчке православне цркве, који су се окупили на редовном заседању од 5. до 8. октобра 2010. године, сматрају за своју дужност да се обрате својој пастви, народу Божијем, као и свим људима који нису равнодушни према језику истине и љубави.
Живимо у тешком и драматичном времену. Као земља смо се суочили са најтежом економском кризом која код већине људи изазива осећај несигурности и страха. Не знамо шта ће нам донети следећи дан. Очигледно је да је наша отаџбина већ поробљена, њоме фактички управљају кредитори. Знамо да многи од вас чекају да Црква каже своју реч и заузме позицију у вези са догађајима које заједно гледамо.
То што преживљава сада наша отаџбина нема преседана и веома је потресно. Раме уз раме са духовном, социјалном и економском кризом иде рушење свих наших темеља. Говоримо о покушају искорењивања и уништавања наше традиције, онога што се одувек сматрало за темељ живота наше отаџбине. У социјалној сфери покушавају да уклоне наше темеље и права. При томе, држава то чини дајући невероватно објашњење: "Ми смо принуђени на такве мере од стране наших кредитора". На тај начин ми, као земља, фактички признајемо да се налазимо под окупацијом и испуњавамо вољу наших нових (иностраних) владара. У вези са тим јавља се следеће питање - да ли се њихови захтеви тичу само финансијске и социјалне области или се шире и на духовни и културни идентитет, као и на самосталност наше отаџбине?
С обзиром на ову ситуацију у којој смо се нашли, сваки разуман човек ће поставити питање: Зашто раније нисмо предузели тако драстичне мере о којима се данас прича да су одавно биле потребне? Зашто сва та патологија нашег друштвеног живота коју сада са таквим напором покушавамо да савладамо, није била на време лечена? Зашто је било неопходно чекати док нисмо дошли у садашње критично стање? Ето, већ неколико деценија нашом државом управљају једни те исти људи. Којим политичким циљевима су се руководили знајући да воде земљу у катастрофу, а данас се осећају безбедно, доживљавајући себе само као извршиоце туђе воље? Данас се дешавају такве радикалне реформе које би раније подигле целу Грчку. Данас, међутим, скоро да нема отпора томе.
Наша економска криза повезана је са неравнотежом између производње и потрошње. Између спорог темпа производње који смо успели да постигнемо, и високог нивоа живота на који смо навикли. Када потрошња значајно превазилази производњу економски баланс неизбежно претеже на страну расхода. Да би се изборила са тим, наша земља је принуђена да прибегава спољашњим зајмовима. Када кредитори почну да траже враћање дугова настаје криза, а за њом и банкрот. Међутим, економска криза која гњечи и притиска нашу Отаџбину је само врх леденог брега. То је последица и плод једне друге – духовне кризе.
Диспропорција између потрошње и производње није само економска категорија, већ пре свега показатељ духовног слома. Знак моралне кризе која је дотакла како власт, тако и народ. Власт која није могла да се понаша одговорно пред народом, није могла или није хтела да говори са њим језиком истине, пропагирала је лажне идеале, помагала корупцију. Једини њен циљ је био долазак на власт. Она је фактички деловала против правих интереса народа и наше земље.
Са друге стране, ми смо се као народ понашали неодговорно. Обоготворили смо богатство, тражили сит и спокојан живот, нисмо презирали обману и лаку зараду. Више нас није било брига шта се догађа у свету и у нашој земљи. Професионална удружења и социјалне групе су самовољно захтевале очување својих права, бивајући потпуно равнодушни према томе како ће се ти захтеви одразити на наше друштво у целини и у великој мери су помогли да се нађемо у садашњем положају.
Суштина духовне кризе састоји се у одсуству смисла живота и затварању човека у једнодимензионалну садашњост – свођењем на његов егоцентрични самољубиви инстинкт. То је садашњост без будућности, без идеала и визије. Садашњост осуђена на монотонију и досаду. То је претварање живота у привремено растојање између два догађаја: рођења и смрти, са једином неизвесношћу колико ће времена проћи између. У таквој перспективи бесциљност се такмичи са бесмислом, што на крају доводи до трагичних последица. Тада на питање: "Зашто, сине, узимаш наркотике?", чујеш као одговор: "Реците ми, зашто је не бих узимао? Не надам се више ничему и ништа не очекујем. Једина моја радост је дрога." А ми, уместо да пронађемо смисао живота стремимо богатству, комфору, благостању. Међутим, када осим потрошње не постоји други циљ живота, када материјална самосталност и њено показивање постане једино средство да се домогнеш друштвеног признања, онда разврат постаје једини могући начин живота. У противном, ако се ниси развратио, глуп си. Многи су тако размишљали и чинили, те смо тако достигли да су се развратиле не само наше власти, већ и велики део нашег народа. Вечно питање – дилему Достојевског "слобода или срећа" проживљавамо у свом њеном трагичном размаху. Изабрали смо умишљено благостање, а изгубили слободу и то не само нашу личну, већ и слободу наше Отаџбине. Данас човек (можда и оправдано) стрепи од помисли о смањењу своје зараде, али га скоро уопште не брину дефицити новца који држава даје за образовање. Не брине ни за сопствену децу која се гасе у својим многобројним зависностима, не брине ни за обезвређивање људске личности и живота. То је истински смисао садашње кризе и извор економских тешкоћа, којима се без милости користе "светски владари".
На заседању Светог синода, ми, ваши духовни оци, критично смо оценили своја дела. Пожелели смо да преузмемо одговорност на себе и нађемо своју кривицу у кризи коју преживљавамо. Знамо да смо изазвали код вас огорченост, а можда и довели у искушење. Нисмо реаговали брзо и стварно на понашање клира које вас је повредило. Људи који желе да раскину везу народа са Мајком Црквом, који се користе истинитим али и измишљеним скандалима, потрудили су се да смање ваше поверење у Цркву.
Желимо да вам кажемо да Црква поседује противотров култу потрошње, то је аскеза (подвижништво). Док је потрошња ћорсокак (јер живот нема смисла), аскеза је пут (јер води правом животу). Циљ аскезе није одбацивање задовољства, већ испуњење живота дубином и садржајем. Она је налик тренингу спортисте који га доводи до освајања медаље. Та медаља није ништа друго до живот, који побеђује смрт, живот обогаћен љубављу. Аскеза је пут слободе од ропства сувишним стварима, ропства које нас је данас направило предметом подсмеха.
Забрињава нас стање нашег образовања, јер савремени образовни систем гледа на ученика не као на личност, већ као на компјутер. Једина функција тог система је "убацивање" информација у њега. Индивидуалност ученика се не узима у обзир и не прихвата. Наша деца с правом одбацују такво образовање. Зато нас брине следећа реформа средњег образовања која се припрема. Признајемо да састављање уџбеника спада у област одговорности државе. Њихов садржај се, међутим, тиче сваког грађанина. Многи од њих очекују од Цркве да подигне свој смирени глас по том питању.
Желимо да сви наши храмови отворе своја врата нашој омладини. У парохије које су то урадиле прилази много наше деце која траже смисао и наду.
Знамо да од нас, ваших пастира, тражите херојску, живу Цркву, са пророчком речју, актуелном проповеди за младе, која није посветовњачена, већ бескомпромисна, слободна и снажна. Цркву која се не боји да се одупре лукавом систему овога света, чак и ако то доведе до прогона и мучеништва.
Црква је једина институција која може стати уз човека и подржати га. Међутим, Црква – то смо сви ми, и у томе се и састоји Њена и наша сила. Јединство између пастира и пастве желе, пре свега, да униште "светски владари". Они знају да ако поразе пастира, лако ће растерати и заробити стадо. Сећате се историје – свуда где су се борили са Богом, коначни циљ удара био је човек и његово потпуно свођење на ниво животиње. Насупрот томе, очовечење Бога је највеће узвишење човека. Црква иступа не против државе, већ против оних који стоје иза ње, који покушавају да вас лише наде и идеала. Сећате се да је, сагласно са оценом многих економиста, ова криза створена вештачки да би била инструмент за остварење глобалне државе од стране сила којима тешко да се може приписати љубав према човеку.
Црква има свој став у вези са садашњим критичним положајем, јер није престала да буде део историје и људског рода. Црква не може да затвара очи на било какву неправду, већ мора бити спремна на сведочење и мучеништво. Знамо да људи поред нас гладују и да имају потребе, а да им душу често испуњава очајање. Знамо то, јер је прво место где долазе у потрази за надом и смислом њихов парохијски храм. Наш циљ и задатак је да свака парохија постане центар кроз који би пастирски рад дотакао и обгрлио цело друштво.
Одлучили смо да створимо центар за анализу социјалних проблема који не би само пратио, већ се и успешно борио са проблемима изазваним данашњом кризом. Наш задатак је развој добротворне делатности сваке парохије, тако да не остане ни један човек који би могао остати без оброка. Знате да Црква у вези са тим спроводи колосални напор. Знате, јер многи од вас подржавају напоре ваших парохија својим трудом или економском помоћи. Позивамо вас да постанете ближи својој парохији, да бисмо заједно могли да се подржимо у овим тешким временима.
Наш народ се и раније суочавао са сиромаштвом и гладовањем, али је издржао и победио јер је имао идеале и вредности. Сви заједно можемо помоћи једном човеку, а један подржати све. Бог нас није створио плашљивим, већ нам је даровао дух силе и љубави. Тим духом, збијени око наше велике породице, наше Цркве, бивајући свесни наших грешака, у потрази за смислом живота и љубави, изаћи ћемо из ових сложених искушења.


понедељак, 24. јануар 2011.

ОРИГИНАЛ ФАЛСИФИКАТА

НАПОМЕНА: На крају је превагнуло мишљење да на чланак Остоје Симетића не треба одговарати

ОРИГИНАЛ ФАЛСИФИКАТА – ИНСАЈДЕР О'СТОЈА

„Развило се црно време опадања, (...)
Прогледале све јазбине и канали,
На високо подигли се сутерени,
Сви подмукли, сви проклети и сви мали, (...)
Исмејане све врлине и поштење, (...)
                                                                                                            Владислав Петковић Дис, Наши дани

Ако желите да постанете славни ових дана, треба или да уђете у неки од многобројних риалитија или да нападнете Војислава Коштуницу и ДСС. Већ годинама свакојаки несој сматра да је нарочито згодно додворити се некоме, тако што ће за дежурне кривце за све лоше на овом свету, прогласити Војислава Коштуницу и ДСС (цитирам Симетића:“Лично те кривим за све што данас трпимо“- криви ВК,оп.НБ). Да цитирам делове песме „Не дај се јуначки сине“ Матије Бећковића, свака „ништароба, фукара, пексимет, фуњара, мизерија, жгамеж, ништавило, аветиња, свашточиња, шибигузовић, трокапић, ниоткудић, безмозгило, фрења, гриња, преобраза, полигаћа и празногаћа“.

На почетку морам да напоменем да овај чланак пишем (као и све своје чланке) искључиво у своје име. Нисам ничији дрвени адвокат, нисам „бранитељ“ Војислава Коштунице. Морам рећи да је писање чланка о нападу Остоје Симетића много теже од писања чланка о нападу Срђе Поповића. Тужба и тврдње Срђе Поповића су просто црне, да црње не могу бити и није тешко доказати да црно није бело. Односно није тешко доказати да су неистине и измишљотине баш то што су. У случају Остоје Симетића ствар је сложенија. Као „инсајдер“ он је вешто проткао свој текст полуистинама. Све време Симетић се креће у сивој сфери и ту је већ тежи посао доказивања истине (односно белог). Нисам имао дилему да ли да коментаришем оптужбе Срђе Поповића. У случају Остоје Симетића имао сам велику дилему. Са једне стране знам да не треба потхрањивати сујету и нарцисоидност аутора, коментарисањем његове пашквиле. Као што не треба доприносити болесној амбицији да се неко прослави преко лешева. Међутим, превагнула је чињеница да је Симетић члан и функционер ДСС, уз мој начелни став да се увек треба супротстављати сваком нападу, да се увек треба борити и да не треба окренути и други образ.

Упадљиво је обраћање на „ти“ Остоје Симетића Војиславу Коштуници. Симетић још у наслову каже да не познаје Војислава Коштуницу и да га никада није срео, па се поставља питање зашто му се обраћа са „ти“. Остоја Симетић је копредседник Српског културног клуба, дакле води једну организацију која  тврди да се бави и културом и која тврди и да је културна, па би стандарди културе требали да важе и за Симетића. При том, Симетић је по сопственим тврдњама традиционалиста, конзервативац и десничар (то се да закључити и из његових текстова које пише за сајт СКК, за Видовдан, за Двери, итд.) и још важније страсни верник, па би од такве личности (ако је заиста таква каквом се представља) требало очекивати да се придржава начела културе опхођења и правила пристојности у обраћању било коме, а поготово човеку дупло старијем од себе, који је сасвим сигурно традиционалиста, конзервативац, десничар и верник, и који је председник странке чији је Симетић високи функционер. Неких основних принципа пристојности су се углавном држали они који су напуштали ДСС, иако је већина њих говорила све најгоре о ДСС-у, а ређе и о Коштуници (барем у тим првим тренуцима). Тога се држао чак и Драган Шормаз. Напустивши ДСС, он се бар пристојно обраћао Коштуници, иако га је критиковао. Остоја Симетић не задржава ни минимум пристојности, већ се Коштуници обраћа као да су заједно овце чували и при том уз претеране дозе ироније, цинизма, сарказма па чак и сардоничности. Треба упутити Симетића, уколико му и даље није јасно: „Симетићу, пристојност је налагала да персирате ономе коме се обраћате, дакле да му се обраћате са „Ви““. Због чега такав ироничан, непристојан и потцењивачки тон, пре свега према Војиславу Коштуници? Као што читаоци виде и ја персирам Симетићу. Дакле Симетић се спустио далеко испод нивоа једног Драгана Шормаза. Он се Коштуници обраћа са лихварском присношћу (брате, земљаче) иако нису ни род, ни помоз'  Бог, ни браћа ни земљаци.

Остоја Симетић је успео да у једном, не превише дугачком чланку, у негативном контексту помене четрдесетак особа што говори о самом аутору.

Симетић је члан ДСС већ 12 година. Зашто није до сада проговорио, унутар странке, чији члан и даље жели да буде, зашто није у неком свом тексту (а текстове пише барем последње две године – отприлике десетак, уколико сам добро запазио?) писао о проблемима у ДСС-у, о својим ставовима, о тим проблемима, зашто није предлагао одређена решења? То помињем, јер сам све то ја чинио. Значи, критиковао сам ДСС на конструктиван и пристојан начин, унутар странке, али и у медијима и то у последњих три до четири године (већина медија је објавила мој осврт из јуна 2008. године на тадашњи изборни пораз; у последње две године, сам између осталог, на сајту Фонда „Слободан Јовановић“ објавио низ чланака који су се тицали стања у ДСС-у, али су се поред анализе бавили и синтезом, односно предлагањем решења за одређене проблеме). Пошто Симетић пише чланке и  високи је функционер ДСС, све то је и њему стајало на располагању. Остоја Симетић је било када могао да дође на Главни одбор (без обзира да ли је члан или не) и да као функционер изнесе своје мишљење и да критикује (све те могућности сам ја користио). Могао је то да чини и на скупштинама странке и на скупштинама покрајинског и новосадског одбора. Колико је мени познато, то није чинио. Све ово помињем због тога што се поставља питање – због чега је Остоја Симетић одлучио да баш сада и на овај начин напише текст против Војислава Коштунице и ДСС-а? Колико ја видим, не постоји повод (осим оног општег који не значи ништа) за овај чланак. Напад Остоје Симетића се односи на период пре 2008. године. И у том светлу се поставља питање због чега је остао у ДСС-у последње три године а напада га због поступака који одлазе у историју и заборав? У периоду од средине 2008. ДСС, као опозициона странка није урадио ништа спорно, чак ни са становишта Симетића (свакако, тиме не потврђујем да је ДСС урадио било шта на штету државе и народа, пре тога). Избори су били пре скоро три године. Скупштина странке је одржана пре годину дана. Скупштина новосадског одбора је одржана пре две године. Скупштина покрајинског одбора је одржана пре пола године. У ДСС-у су се у последње три године десиле многе позитивне промене (нови органи - економски одбор, политички савет, савет за културу; нови програми – економски програм, локални економски програми, економски програм против кризе; нови људи – Ненад Поповић, Милован Милошевић, Синиша Ковачевић, Бора Ђорђевић, Слађана Милошевић... ; нови млади људи - Милош Јовановић, Петар Петковић, Мирослав Петковић, Милица Радовић, Марко Милутиновић, Миа Магазин...; документ- Начела националне политике... ) и вођена је доследна и оштра опозициона политика, а пре свега национално одговорна и државотворна политика, политика жестоког противљења поступцима издајничке, квислиншке и марионетске власти. ДСС је покрила цео спектар политичких тема и то не само критиком и анализом, већ увек и синтезом, односно давањем предлога решења за поједини проблем. То је било најуочљивије по питању Статута Војводине и ту битку је ДСС водила и предводила преко годину дана (то је познато Остоји Симетићу?). Сачињена је анализа предложеног Статута, сачињен је и сам, на Уставу и законима заснован, Предлог Статута Војводине... ДСС је заузимала јасне и исправне ставове по свим најважнијим политичким питањима. Стога, потпуно изненађење представља повод за чланак Остоје Симетића и његова садржина.

Остоја Симетић наводи у наслову да није никада срео Војислава Коштуницу, а на крају чланка да је члан ДСС дванаест година. За дванаест година у ДСС-у Коштуницу није срео само онај ко није хтео! Симетић је имао равно 4380 прилика да сретне Коштуницу (толико дана је члан ДСС). Коштуницу је, да се не лажемо, ако сте високи функционер ДСС било лако срести на било ком од скупова странке (скупштине, главни одбори, трибине...), али и на његовим радним местима: Палати федерације, згради Владе и седишту странке. То је било изузетно лако онда када Коштуница није био на некој државној функцији (цела 2003. година, пола 2008. године, целе 2009. и 2010, као и сада). Стога и делује депласирано и сувишно помињање тога да се Симетић није срео са Коштуницом – јер није могао, због тога што је Коштуница толико „недоступан и недодирљив“. У оригиналном тексту на сајту „Српског културног клуба“ у наслову не стоји реч „рекао“ као  на сајту НСПМ, већ стоји реч “скресао“. Због свега што наводим делује смешно труд Симетића да се већ у наслову прикаже као храбар.

Остоја Симетић је високи функционер ДСС. Он је потпредседник Јужнобачког окружног одбора и по сопственим речима био је на многим функцијама у странци, а и данас је. Странка му је дала све (он ће вероватно тврдити да му странка није дала ништа). Пошто тврдим да је он високи функционер ДСС, он ће вероватно тврдити да није високи функционер ДСС и да је у том смислу небитан. Претпостављам да је Остоја Симетић прави контраш, опонирант. Претпостављам да би он, да сам ја изнео тврдњу да није високи функционер и да је небитан, онда тврдио да је високи функционер и да је битан. Видећемо уосталом, јер ће се, нажалост ова мучна преписка наставити.

Ако је Војислав Коштуница толико лош и крив – прави Мефисто, како тврди Симетић, због чега је Симетић све ове године у ДСС-у? Због чега Симетић тврди да ће и даље гласати за Коштуницу? И наивнима је јасно да он то говори из чисто демагошких разлога, да би се приказао добронамерним док забија нож у леђа сопственој странци и председнику сопствене странке.

Колико ја видим Остоја Симетић се препоручује некоме. Коме? Режиму? Некој будућој опозиционој листи „неукаљаних“?

Већ сам напоменуо да Остоја Симетић пише чланке за Видовдан и Двери, као и за портал „Српски културни клуб“. Колико сам установио на интернету за последњих неколико година је написао десетак чланака, тако да је већ искусан. Поставља се питање зашто први чланак који објављује на НСПМ-у има за тему баш напад на Коштуницу и ДСС?

И уредницима НСПМ-а и Остоји Симетићу постављам питање зашто је чланак приказан као ауторски – за НСПМ, то јест, зашто није наведено да је преузет са сајта Српског културног клуба? Зашто није наведено да је чланак написан и постављен на сајт СКК још 11. јануара 2011. већ код чланка на НСПМ-у стоји датум 21. јануар 2011. године? И једни и други нам дугују одговор зашто је на крају чланка на НСПМ-у, од петка, 21. јануара, било потребно нагласити да је аутор члан ДСС од 1999. године и да је потпредседник окружног одбора, када таква тврдња може да упути на помисао да Симетић говори у име странке, односно, окружног одбора. Због чега није било довољно навести само име аутора на почетку чланка. Када сам објављивао чланке на НСПМ-у, чланци су били потписани само мојим именом и презименом, а не и напоменом од када сам члан ДСС и на којој сам функцији у странци. Још горе по НСПМ и аутора говори чињеница да су већ у недељу манипулисали чланком и да су последњи навод о томе ко је аутор (члан ДСС и функција) мењали, то јест, избацили функцију Остоје Симетића. Очигледно је да су то одлучили обострано. Питање је због чега су то учинили? Колико сам установио Остоја Симетић се ни у једном другом чланку није потписивао као члан и функционер ДСС, па ни у оригиналном чланку о коме говоримо, на сајту СКК. Ово упућује на намеру аутора и уредника НСПМ-а да предметни чланак прикажу на другачији начин него остале. Уредницима НСПМ-а и Симетићу следи питање због чега су чланак који је написан десет дана раније и већ објављен на другом месту, објавили баш у петак послеподне? Онај ко има иоле искуства са медијима зна да објављивање неке запаљиве информације или текста у петак после подне не говори о добрим намерама оних који то раде. Сваки новинар ће вам рећи да је објављивање нечег спорног у петак после подне, својеврсна специјална операција.

Уреднику НСПМ-а треба поставити питање због чега је промењен наслов првобитног чланка „Шта бих све скресао Воји Коштуници да смо се икада срели“ у наслов на НСПМ-у „Шта бих све рекао Воји Коштуници да смо се икада срели“? Такође уреднику треба поставити питање због чега је скратио првобитни текст и избацио неколико реченица из неколико пасуса у којима се помињу у негативном контексту одређене личности?

Ево шта је Симетић написао у оригиналном тексту а Вукадиновић у договору са Симетићем, избацио. У десетом пасусу после помињања Ветона Суроија, је следило:„За глодура или нешто слично, Гордану Сушу. Квалификација јој беше, што је још од доба ЈуТела, у дуету с Гораном Милићем, принципијелно навијала за сваког ко је против Срба. Кад је ушла у сукоб с Тијанићем, овај је заменио Ненадом Љ. Стефановићем, доказаним у недељнику Време, чија се уређивачка политика, по антисрпској хистерији, могла мерити једино с информативним билтеном тзв. ОВК.
У тринаестом пасусу који почиње са „ Дођоше нови избори“, после речи „није дао Матија“следило је: „Да ли зато што је Бојанов (Пајтић) комшија или је имао „Утисак“ да то не би ваљало...“
У четвртом пасусу од краја, после речи „Живка“ стајало је:„Кад је прошла твоја власт, ето Булатовића да понуди да те одрука. Оде Шормаз у „независне“ посланике. Небојша те још није оставио, али те је довољно помогао у смислу имиџа, самурајским позама у жутој штампи а ла Тоширо Мифуне и немерљивим доприносом антологији српског песништва.

Очигледно је да Вукадиновић штити блиске му, и битне, Гордану Сушу и Ненада Стефановића, као и лист „Време“ у коме је баш он 2009. године објавио напад на Коштуницу у два наставка. Из неког нејасног разлога Вукадиновић штити и Пајтића. Разумљиво је да је уклонио помињање емисије „Утисак недеље“ јер је чест гост исте. Такође, сматрао је да није мудро да дозволи помињање бившег шефа обавештајне службе, Радета Булатовића у наведеном контексту. Ја знам да нисам ни битан ни близак Вукадиновићу, али сам у два наврата објављивао текстове на НСПМ, и био максимално коректан. Чак и када је НСПМ био одговоран за скандал звани „новембарско истраживање агенције Политикум“ у чланку који сам написао отој теми за Видовдан нисам помињао Вукадиновићево име. Претпостављам да је и Вукадиновић задржао минимум респекта када је, непотребно, избацио дисквалификације упућене мени.

Све ово што сам навео говори у прилог томе да је овај чланак објављен са посебном намером, да је објављен са предумишљајем и са лошим намерама. Све те ситније или крупније манипулације просто не иду у прилог тврдњи да се ради о добрим намерама уредништва и аутора.

Сматрам да је Симетићев текст требало објавити у оригиналном облику јер текст који је НСПМ објавио није суштински пристојнији него онај у првобитној форми. Да бих информисао читаоце цитирао сам све делове који су  избачени. Што се мене тиче Симетић има право да ме вређа јер те увреде ништа не говоре о мени већ о њему. Вређајући било кога он у ствари вређа себе. Такође све дисквалификације, увреде, негативни контексти, полуистине, сарказми и ироније, само указују на недостатак аргумената и чињеница. У таквим приликама немоћни посежу за личним дисквалификацијама а Симетић је успео да у једном чланку дисквалификује и увреди чак четрдесетак личности, што живих, што мртвих, што му не служи на част.
Све то указује и на недостатак  културе и честитости. А Симетић је копредседник Српског културног клуба који се залаже за одређене вредности. Начела  и циљеви СКК (са Википедије) делују потпуно лажно и гротескно у светлу иступања њиховог копредседника.
Начела: Преображај српског друштва и државе, као и сваког појединца у њима; Културна политика; Српска национална свест; Идеократија; Вредност православног хришћанства за национални културни образац.
Циљеви: Анимирање и организовање српске интелигенције ради утврђивања културног обрасца за двадесетпрви век; Борба против партитократије; Брендирање културе.
Такође, дух којим одише текст Симетића потпуно је супротан и несвојствен хришћанском, православном и светосавском  етосу чијих се начела, наводно, он држи.

Због чега је Остоја Симетић ћутао све ове године а годинама пише критичке текстове? Ово је још нејасније јер сам Симетић у једном коментару на свој текст каже да не тражи ништа од странке и да не зависи од странке.У том коментару Симетић наводи да му је мучно да коментарише сопствени текст (верујте и мени је мучно) али то ипак чини (као и ја). Наводи и једну бесмислену и смешну тврдњу – да није разочарани члан ДСС (да ли то значи да је очаран?). Наравно да је најбољи деманти ове његове бесмислице сам његов текст, текст човека који се препоручује некој будућој организацији.

Проучио сам већину текстова Остоје Симетића на интернету и констатујем да се он ни у једном од текстова тако непримерено, увредљиво и жестоко не осврће ни на једну личност као у овом случају на Војислава Коштуницу. Због чега је то тако? Односно, због чега је Војислав Коштуница једина мета Остоје Симетића у његовом досадашњем текстописачком раду? Због чега се Остоја Симетић остврљује на председника опозиционе странке који је, као и странка, већ годинама изложен безпризорним нападима и са леве и са десне стране, и од режима и од петоколонашких невладиних организација и од Запада? Због чега се Симетић прикључује, у последње време интензивираним нападима на Коштуницу и ДСС? Да ли је и то знак да је почела предизборна кампања и да треба спустити рејтинг који расте и Коштунице и ДСС? Да ли је то знак да Коштуницу и ДСС треба зауставити и уништити свим средствима, и споља и изнутра?

Сами појединачни наводи текста су направљени по већ виђеној матрици напада на Коштуницу и ДСС. Разлика је што је, како већ рекох, Симетићев текст препун сиве пропаганде, уместо црне. Он Коштуницу и ДСС криви за све и свашта. За састав и рад Ђинђићеве владе, за рад ДОС-а, за жртвовање добробити Србије ради формално дате речи, за оживљавање Динкића, Драшковића и Дачића 2004. године и за њихов рад, за лоша кадровска решења у странци и држави, Коштуницу опет оптужује, али овај пут да није човек од речи, да није народски човек да је еклитиста, и потом потпуно контрадикторно да није припадник елите, јер је горд! И на самом почетку, већ поменух, Симетић обједињује све оптужбе кличући:“Лично те кривим за све што данас трпимо“.

Пошто је Остоја Симетић члан ДСС већ 12 година и високи функционер, вероватно је упознат са Статутом ДСС? Статут ДСС предвиђа одређена права и обавезе чланова. Члан 4. став 1. каже да: „Члан странке има право (...) и да при учешћу у раду органа Странке без икаквих последица износи мишљења и заузима ставове о питањима о којима се расправља и одлучује“.  Чланак Остоје Симетића не може да се подведе под овај члан јер се не ради о раду унутар Странке. Члан 4. став 5. каже: „Члан Странке има право на заштиту ако буде дискредитован или му права буду угрожена због припадности Странци или вршења страначких послова“. Овај став не цитирам због Остоје Симетића већ због свих оних који јесу у ДСС-у а које Симетић дискредитује. Такође, овај став даје за право било коме (па и мени) да штити од дискредитације било ког члана Странке. Став 6. овог члана говори о следећем: „Члан Странке је дужан да шири идеје које заступа Странка, спроводи њену политику, чува и унапређује углед Странке, залаже се за успех на изборима (...)“. Сасвим је очигледно да Остоја Симетић грубо крши овај став Статута. Он у свом нападу шири идеје супротне онима које заступа Странка, спроводи своју политику, напада идеје странке, руши углед Странке и у суштини се залаже за њен неуспех на изборима. Члан 6. став 1. (који говори о брисању из евиденције чланова) каже: “Члан странке брише се из евиденције чланова (...); ако не врши дужности које има као члан Странке (члан 4. став 6. овог Статута)“. Став 2 овог члана каже: „Предлог за брисање из евиденције чланова подносе општински одбори или Извршни одбор“. Логично је закључити да се на Остоју Симетића може применити овај члан Статута. Бићу отворен, што се мене тиче, Остоја Симетић није више члан ДСС. Формално, он јесте члан и тек Градски одбор Нови Сад или Извршни одбор ДСС могу дати предлог за његово брисање. Пошто ме у свом чланку Симетић помиње у негативном контексту, сматрам да због тога не могу поднети Извршном одбору( чији сам потпредседник) предлог за његово брисање јер би то могло бити протумачено као лична ствар или као освета. Такође, у овом чланку нећу рећи ни реч у своју одбрану поводом навода у Симетићевом тексту који се односе на мене. Сматрам да у овом случају ДСС не треба да ради у корист своје штете и да злонамернима доказује своју демократичност тиме што Симетића неће брисати из евиденције чланова. Како ће надлежни у ДСС-у поступити не знам и нећу да утичем на то, већ сам објаснио због чега.

24. јануар 2011.године                                                                            Небојша Бакарец

НАПОМЕНА: На крају је превагнуло мишљење да на чланак Остоје Симетића не треба одговарати

Нема коментара:

Постави коментар